یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

درخواست مسئولان پرسپولیس از سازمان تربیت بدنی برای بخشش محرومیت این تیم کاملا قابل درک است.

آنها می‌دانند اگر این محرومیت بخشیده نشود ممکن است برایشان تبعات سنگینی داشته باشد. برای همین است که با جدیت دنبال از بین بردن این محرومیت هستند.

پرسپولیسی‌ها یکی دو هفته بعد از اعلام رای کمیته انضباطی به این فکر افتادند که نسبت به محرومیت خود شکایت کنند. اما دیر اقدام کردند و مسئولان فدراسیون هم گفتند که دیر به این فکر افتاده‌اند. آنها می‌توانستند نهایتا تا 4 روز بعد از اعلام این رای شکایت خود را به فدراسیون بدهند تا به آن رسیدگی شود. اما با وجود جواب‌های ناامید‌کننده فدراسیون، پرسپولیسی‌ها ناامید نشدند.

آنها در آخرین اقدام دست به دامن سازمان تربیت بدنی شده‌اند تا شاید این‌طوری بتوانند از این محرومیت فرار کنند. البته هنوز سازمان، جواب نامه این باشگاه را نداده اما همه می‌دانند که احتمال بخشیده شدن پرسپولیس خیلی زیاد است. حضور سخنگوی سازمان تربیت بدنی در هیأت‌مدیره پرسپولیس شانس این باشگاه را برای بخشیده شدن به حداکثر رسانده. همین که محمدرضا آخوندی در هیأت‌مدیره پرسپولیس است، یعنی به احتمال زیاد این تیم در فصل آینده محرومیت‌های زیادی نخواهد داشت.

فدراسیون فوتبال اعلام کرده که هواداران پرسپولیس می‌توانند برای دیدن بازی با سایپا به ورزشگاه بروند. احتمالا می‌توان این موضوع را اولین لطف فدراسیون به پرسپولیس دانست. هرچند که فدراسیون دلیل این تصمیم را میزبانی سایپا اعلام کرده اما هیچکس یادش نرفته که تا همین پارسال هم اگر محرومیتی در کار بود کسی به میزبانی سایپا یا پرسپولیس توجه نمی‌کرد. شاید هم تصمیمشان منطقی بوده چون در چنین مسابقاتی حداقل 90 درصد از تماشاگران، هواداران پرسپولیس یا استقلال هستند.

پس حضور هواداران پرسپولیس در این مسابقه را نباید یک اتفاق ساده دانست. شاید این‌طور به ‌نظر برسد که محرومیت پرسپولیس در هفته دوم لیگ در نظر گرفته می‌شود اما حتی اگر این اتفاق بیفتد باز هم همه چیز به سود پرسپولیس تمام شده. حضور تماشاگران در بازی اول لیگ اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. همه می‌دانند که تاثیر نتیجه اولین بازی فصل در نتایج بعدی آن تیم انکارنشدنی است. از طرفی مسابقه پرسپولیس - سایپا اهمیت خاص خودش را دارد.

حضور علی دایی در هیأت‌مدیره سایپا یکی از نکات ویژه این بازی است. از طرفی حسین کعبی و عباس آقایی، 2 بازیکن کلیدی فصل گذشته پرسپولیس به سایپا رفته‌اند و وجود آنها هم اهمیت مسابقه را بالا می‌برد. اما دغدغه افشین قطبی برای بازی اول فصل به این مسائل محدود نمی‌شود. او می‌داند که پیروزی در بازی اول چقدر مهم است. او به گرفتن 3امتیاز فکر نمی‌کند. قطبی به فکر این است که اگر بازی را نبرد باید چه جوابی به هواداران بدهد.

به هر حال جذب بازیکنانی مثل ابراهیم توره و ایوان پتروویچ توقع هواداران را بالا برده. نه تنها هواداران بلکه تیم‌های دیگر هم حساب ویژه‌ای روی پرسپولیس باز کرده‌اند. آنها منتظر یک لغزش از تیم قطبی هستند تا خریدها و ریخت و پاش‌های فصل نقل و انتقالات را به یاد مدیران پرسپولیس بیاورند و بگویند که این کارها نقشی در نتیجه‌گیری تیم‌ها ندارد.

کد خبر 58450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز